June 17, 2011

Not a room with a view but a view in my room


Ik moet iets bekennen... ik ben verliefd op mijn kamer. Naar mijn mening is dit het mooiste plekje in ons hele huis (en dat is ook al niet mis, volgens mijn subjectieve zelve). Warme kleuren, vol met persoonlijke spullen, herinneringen... I love it! Volgens enkele vriendinnen kan je er uuuren in snuisteren, en dat vind ik een compliment! Ik heb hem zo'n 6 jaar geleden met mijn mama herschilderd (mijn ouders hadden mij eerst een 'zeekamer' gegeven met blauwe en zandachtige kleuren) en ik ben nog altijd tevreden van mijn kleurenkeuze. Zo blij zelfs dat ik zou overwegen om mijn kot ook in dezelfde kleuren te schilderen (indien ik op kot ga natuurlijk). De inrichting is een mix van IKEA, tweedehands en er komen zelfs dingen van het containerpark! Etnisch, alternatief, maar toch ook girly, een beetje zoals mijn kledingstijl. En omdat ik volgend jaar dus misschien op kot ga, zal mijn kamer er waarschijnlijk ook niet meer zo uitzien. Deze foto's zijn een leuke herinnering!

Mijn mooiste schoenen (van Sacha) en mijn favoriete handtas (van COS). A lovely match.
Mijn bureau is niet altijd zo netjes hoor ;-)
Mijn bed is zo'n 100 jaar oud, vandaar de kleine afmetingen (niet in de breedte, wel in de lengte - ik pas er juist in).
The Selby, mijn inspiratie voor deze interieurfoto's!
Ik weet niet hoe het heet, maar deze 'hanger' is een souvenir van mijn reis naar Kenya 10 jaar geleden. Het is gemaakt uit bananenbladen.
Mijn (niet volledige) schoenencollectie
What would I be without my Macbook Pro?
De 'wall of fame'; mensen die belangrijk voor me zijn of foto's die mij nauw aan het hart liggen komen hier te hangen.
Alle begin is moeilijk ;-)

14 comments:

  1. Mooie foto's! Je kamer ziet er heel gezellig uit :)

    ReplyDelete
  2. Ooooooo ik hou van die dynamo sticker 'underwear' op die wit geschilderde houten dressoire. Ga ik zo hard onthouden voor mijn toekomstig interieur!

    ReplyDelete
  3. Wauw, wat een leuke kamer heb je! Ik had alleen wel voor lichtere kleuren gekozen... maar deze zijn inderdaad ook een goede combinatie! Je hebt een erg gezellige kamer! Dank je voor deze inspiratie! Ik moet nog bedenken hoe ik mijn kamer van mijn broer wil indelen, hihi. :)
    x

    ReplyDelete
  4. Echt een heeeeele leuke kamer! Toffe kleuren, leuke spulletjes, en je hebt 'The Selby'?!! Mijn DROOMBOEK, ga ik zeker voor mezelf kopen na de examens. Als je op kot gaat, gaat je kamer er inderdaad niet meer zo uitzien. Bij was dat ook zo. MAAR (een grote maar) nu kan je weer een ruimte inrichten! En dat is toch het leukste wat er is :).

    ReplyDelete
  5. Waw, zo mooi en gezellig! Ik ben echt verliefd op je bed, waarschijnlijk handig dat hij zo breed is als je er met 2 in wil liggen ;)

    Mag ik vragen welke camera jij hebt? Ik vind je foto's altijd zo mooi (vooral die van Kenia) en ben zelf ook aan het kijken voor een nieuwe camera, dus tips altijd welkom :)

    ReplyDelete
  6. Jij hebt echt een superkamer! Niet rommelig, maar ook niet te ordelijk. en I love de analoge canon! ben er jaloers op :D

    ReplyDelete
  7. Superleuke fotos, Laura. Wow, jij hebt veel schoenen ^^ nouja, in vergelijking met mijn collectio toch, haha ^^ Jouw kamer si echt een klein paradijs. Daar mag je trots op zijn! x

    ReplyDelete
  8. Wat een geweldige kamer Laura!! Ik ga mijn kot ook wat gezelliger maken (vooral mijn slaapkamer dan) dus dit is een goeie inspiratiepost!

    ReplyDelete
  9. sparen voor een auto, zo schattig! en je oude bed is supertof, zo'n stuk met geschiedenis inspireert echt. Weer prachtige foto's, zoals we van je gewend zijn :)

    ReplyDelete
  10. Superleuke kamer, echt heel mooi! Toffe kleuren, toffe spulletjes. Je hebt me geïnspireerd! Er bleef trouwens echt niets meer van mijn kamer over toen ik op kot ging haha, heb em vorige zomer opnieuw ingericht en nu is het terug mijn plekje, want ik had echt alles naar Leuven verhuisd!
    Zo'n 'hanger' wordt trouwens een mobiel genoemd denk ik! (Meestal ziet zoiets er dan zo uit haha http://www.cadeautips-met-naam.nl/Mobiel%20Amsterdam.jpg)

    En je moet zeker zo'n horloge kopen, ik heb er zelf 2 (een smalle zilverkleurige echte casio, en deze brede gouden, een neppe uit tweedehandswinkeltje) en ik draag ze àltijd!

    ReplyDelete
  11. Er straalt een erg leuke sfeer van de foto's af! En wat een leuk idee, die 'tag' op je ondergoedlade, haha :)

    ReplyDelete
  12. ik vind het bed zo super, vooral omdat het zo oud is en het is gewoon ontzettend mooi. Heel je kamer straalt gezelligheid uit en is sfeervol.
    (Ik zie daar een hele mooie parka hangen, nog steeds op zoek naar 1 ^^)
    X

    ReplyDelete
  13. Die tas van cos is mooi! En ik heb al weer een tweede gemaakt, maar ander draad gebruikt, is minder mooi. Terwijl het wel al beter is gelukt opzich, nu maar weer draad uit die post gaan gebruiken haha!

    ReplyDelete
  14. zier er erg gezellig uit! leuk sfeertje:)xx

    ReplyDelete