September 21, 2012

Annelies Timmermans

Toen ik deze week Knack Weekend aan het lezen was viel mijn aandacht - naast de fabulous verschijning van Absolutely Mrs. K en haar Christophe Coppens- hoedje - op het artikel over handtasontwerpster Annelies Timmermans. Bij het bekijken van enkele van haar designs die in het magazine stonden, kreeg ik plots een opwelling van hebberigheid. Waarom? Ten eerste: de designs zijn helemaal mijn ding - eenvoudig, tijdloos en in prachtig leer; een tas naar mijn hart. Ten tweede: Annelies Timmermans is Belgisch - en ik wil graag wat meer investeren in zelfstandige, jonge ontwerpers in en rond België i.p.v. de grote ketens, die al geld genoeg hebben, nog wat extra geld toe te schuiven. Ten derde: Annelies vraagt geen €2000 voor één tas zoals sommige luxemerken wel doen, ze vraagt een prijs die in verhouding staat tot het materiaal en het werk dat er aan te pas is gekomen - enkele honderden euro's dus, wat mij redelijk lijkt voor zo'n mooie en kwaliteitsvolle tas. Ten vierde: nepleer is lelijk - ik heb liever één tijdloze, leren tas dan verschillende 'plastic' tassen uit de goedkopere modeketens (maar hé, da's mijn mening). TROUWENS: binnen enkele dagen opent haar onlineshop! Iets voor jou? En hoe ziet jouw droomtas er uit?

Nummer 5 en 6 zijn mijn favo's!

11 comments:

  1. Amai, beauties stuk voor stuk! Maar als ik er echt één moet kiezen, kies ik nummer 9 denk.

    ReplyDelete
  2. Ouh mooi, mijn favoriet is nummer 2 :)

    ReplyDelete
  3. Leuk om te delen, ik begrijp wat je bedoelt met investeren :) Zeker een dame zoals Annelies verdient dit!
    ik ga voor nummer4, lekker groot!

    ReplyDelete
  4. Ik wil tegenwoordig ook liever geen goedkope tassen meer aanschaffen, maar liever investeren in een stuk dat idd van degelijke kwaliteit is. Mijn favoriet is die helemaal rechts op de middenste rij. Pretty!

    brunetteblogging.com

    ReplyDelete
  5. Leuke tassen, vooral de eerste! X

    fshnattacks.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. jaaaaa ! ben al tijdje fan van haar collecties! echt geweldige stuks !

    ReplyDelete
  7. Oh die middenste tas, de zwarte, zo prachtig, love it!
    X

    ReplyDelete
  8. Laura, vanaf vandaag stocksale in de winkel in Antwerpen (Aalmoezenierstraat, zijstraat van de Nationale straat)
    Nog t.e.m. zaterdag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohja juist! Bedankt om er mij nog eens aan te herinneren, Claire :)

      Delete