April 4, 2013

Mother & daughter in London - pt. 3


Goodmorrrning ladies and gentlemen... De laatste post over mijn tripje naar Londen (van 2 maanden geleden, maar dat is bijzaak) is aangebroken. Deze keer geen hippe buurten noch trendy winkels, maar een familie- én museumbezoek! Mijn oprechte excuses voor de vertraging (of toch niet - ik heb het druk gehad).


Op zondagavond zijn mama en ik naar Brixton getrokken voor een familiebezoekje. Omdat Sofie zwanger en Chris nog iets in de pub aan het drinken was, zijn we niet (zoals vorige keer) naar Brixton Village gegaan, maar gewoon gezellig bij hen thuis gebleven. Ook eens leuk! Als je - zoals Sofie - ver van je familie woont zijn familiebezoekjes meestal snel en druk - en dus niet altijd even leuk of ontspannend. Ook al woon ik 'maar' 100 km van mijn familie, ik kan erover meespreken!


Omdat we nog niet echt iets van cultuur hadden gedaan en 's avonds terug de Eurostar naar huis moesten nemen, besloten mama en ik om maandag het Victoria and Albert Museum een bezoekje te brengen. Van een speciaal museum gesproken... Sofie had ons al gewaarschuwd dat er niet echt een rode draad in het museum te vinden was - en ze had 100% gelijk! Interessant, dat wel. Maar niet zo overzichtelijk, een beetje slordig zelfs. Toegegeven: het gebouw op zich vond ik soms indrukwekkender dan de collecties. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik nooit zo goed in geschiedenis ben geweest (haha). Voor mensen die de eerste keer naar Londen reizen en graag een museum willen bezoeken: ga naar het British Museum of Tate Modern! Als je geen tijd hebt om naar Victoria and Albert Museum te gaan, is dat ab-so-luut geen ramp.

Al zorgde de diversiteit van het museum wel voor leuke verrassingen: zo stonden we plots oog in oog met een neushoorn - dat als kostuum diende voor één of andere musical, zagen we een replica van Kylie's dressing room - jawel: dé Kylie Minogue en bevonden we ons plots in een ruimte vol (oude) sieraden, juwelen en diamanten - heel mooi! Voor ieder wat wils dus, in het Victoria and Albert Museum!

Mama werd heel hebberig bij het zien van al die mooie (en dure!) interieurwinkels...

Aangezien we langs het decadente Harrods moesten passeren om naar het museum te gaan, konden mama en ik het niet laten ook hier eens binnen te gaan. Leuk om te zien, maar ik werd gewoon misselijk van de decadentie en oppervlakkigheid (en eigenlijk vind ik al die dure merken ook niet zo mooi). Harvey Nichols, daarentegen (vlakbij Harrods), was meer mijn ding! Nog steeds niet goedkoop, maar met merken à la Isabel Marant, IRO, Theyskens' Theory... kan je niet fout gaan hè! Als ik ooit de Lotto win, ik weet waar naartoe...


En helaas moeten we hier afscheid nemen! De komende twee, drie maanden moet ik mij concentreren op school... Tripjes naar het buitenland passen dus niet in mijn agenda, en daarom zal het ook even wachten zijn op mijn volgende travel story. Maar: in de zomer ga ik misschien naar Berlijn en/of Portugal en/of Frankrijk - dus er komen nog voldoende travel stories jullie kant op!

En voor mensen die binnenkort naar Londen gaan (gelukzakken!): ik heb speciaal voor jullie een Google Map aangemaakt met alle adresjes die mijn mama en ik hebben bezocht!


Mother & daughter in London weergeven op een grotere kaart

PS: op 20 maart is Amy grote zus geworden van een broertje genaamd Finn!

6 comments:

  1. Leuk verslagske! Lijkt mij eigenlijk wel een tof museum, raar, maar interessant :). En ik ken het, mijn thesis slorpt ook heel veel tijd op voor de moment. Maar de zomer zal er weer snel zijn!

    En bedankt voor je compliment :).

    ReplyDelete
  2. Haha ik heb juist ook een post over V&A Museum en Harrods op mijn blog :D
    Ik had precies dezelfde indruk van V&A museum trouwens, beetje onoverzichtelijk en na het British museum vond ik het een beetje tegenvallen...
    Harvey Nichols ben ik jammer genoeg niet binnengegaan (niet dat ik er iets kan betalen maar toch :D) want na Harrods en nog een uurtje in de Topshop wat verder in de straat was mijn vriend het shoppen toch wat beu haha :)

    ReplyDelete
  3. Wauw echt leuke foto's! :) lijkt me eigenlijk wel nog een leuk museum ook al is het wat chaotisch :)
    Echt allemaal leuke plaatsjes, ooit ga ik er ook eens naartoe!

    ReplyDelete
  4. super, altijd zo benieuwd naar je prachtige foto's! zo mooi gedaan en interessant! kende het museum dus niet! enfin, you have been nominated my love ;)

    ReplyDelete
  5. Leuk verslag Laura! Jammer dat het weer voor eventjes gedaan is, de posts over uw citytrips en reizen zijn mijn favorieten op uw blog! Ik kijk dus al uit naar de volgende reis die je maakt! :)

    ReplyDelete
  6. Om de hoek van het V&A museum ligt mijn favoriet, de Natural history museum! Echt de moeite! :) In de V&A ben ik eigenlijk zelf nog niet geweest, maar volgende keer ga ik toch wel eens binnen, mooie foto's.
    X

    ReplyDelete